Snag a Button


Get your own Digital Clock

Tuesday, November 16, 2010

Some Words About Me

I've beeb tag by Cahaya Harapan & Luqman
“once you have been tagged,you are supposed to write a note with 25 random,things,facts or goal about you.at the end,choose 25 people to be tagged.you have to tagged the person who tagged you.if i tag you,its because i want to know more about you....”
want 2 know 25 things about me...???here, we go...

1. most of da gurl minat pink...xterkecuali saya, suke sesangat ngan warna pink...kalau boleh nak semua warna pink...pink nampak gurly, cute, sweet n terserlah kelembutan bila pakai...pink ni jugak nampak lembut n sejuk dipandang...bila saya tengok je barang2, mesti jatuh hati ngan warna pink dulu esp light pink...

2. salah satu habit yang da susah nak buang ialah bila time amik gambar an, mesti saya akan senyum nampak gigi n buat "peace"...kalau ada yang perasan la...kira mcm da automatik pulak...he...

3. penakut...ape la saya ni kan...besar2 pown still penakot...act, saya boleh layan cite hantu yang xberapa nak seram...tapi ambil masa maybe seminggu utk hilangkan cerita 2 dari fikiran saya...da tahu penakot tapi still tengok jugak cite hantu an...then, mula la tak boleh tido sorang2...mesti kena ada teman jugak...kalau x, kompom xlena tito...berjaga sampai pagi, then baru tito balik...

4. saya tak makan tom yam...pelik kan...ramai ckp rugi xmakan tom yam...tapi saya xheran pown...he...sebabnya bau limau purut kuat sgt...sampai pernah skali xde lauk lain kat umah n saya lapar sesangat...then saya amik ayam n sayur yang ada lam tom yam 2...saya basuh sampai hilang bau limau purut tu, baru la saya makan...makan lain yg saya xmakan adlh ikan singgang n laksa penang...

5.  i love my family so much....so, family does come first to me...boleh x nak mention 3 org insan yang bnyk mengajar saya erti kehidupan....???he...1st, my granda, 2nd my mummy, n 3rd my aunt (cek ani)...diorang selalu bagi nasihat dekat saya...banyak keputusan dalam hidup saya ditentukan oleh diorang...im really appreciate wif what they r doing 2 me...

7. antibodi saya kadang2 xkuat...badan je besar...mudah sgt nak demam...nak nak kalau cuaca panas sgt...paling xsuka bila demam sebab saya demam agak teruk...mula la merengek n menangis bila demam...n cari org di sekeliling yg suhu badan dye rendah...sebab saya nak peluk, nak hilangkan rasa panas...haiyhhh, ntah pape la saya ni an...n one more thing, saya tak boleh duduk dekat dngn org yang demam, selsema n batuk...seminggu pas2 mesti saya la pulak yang kena...


8.suka kumpul barang2 yang cute...contohnya macam brooch, keychain, jam, earing n banyak lagi la...klik nie...http://teddylova.blogspot.com/2009/09/aku-yang-sukakan-barang-yang-tute.html


9. orang selalu ckp saya xmatang, manja, macam budak2...n saya pown rasa mcm 2...tindakan saya selalu mcm budak...fikiran pun kadang2 mcm budak2...selalu xfikir bila nak buat something...n dngn sikap saya cm nie, saya slalu kena buli ngan ngan my siblings kat UNIMAS nie...tapi saya tak kisah pown...diorng just gurau2 je an...=)


10.saya suka binatang...tapi saya tak boleh pegang/angkat...sebab saya geli...perut binatang lembik esp kucing, ayam n hamster...tapi saya still boleh belai dye...means, sentuh badan dye...so far, saya pernah bela hamster je...tapi skunk da xde da...da jadi arwah...miss my MOSHI-MOSHI n SHIRO..hukhukhuk...=(
http://teddylova.blogspot.com/2009/11/blog-post.html 


11.love all kind of music...im really open when it comes to music... n i'm really2 like romantic songs...saya lagi prefer dgar lagu inggeris drpd melayu...bcoz lagu english dye romantic...n saya minat lagu berdasarkan lyrics dye...ant. lagu yang sampai sekarang saya slalu dgar, 4 da rest of my life, take me 2 ur heart, everyday i love u, when u say nothing at all, skunk suka lagu ni love u lately, too little 2 late n keep 4getting 2 4get u...saya peminat setia faizal tahir + aizat + adam lambert...=)


12. saya seorang yang boros...akan menjadi pelik bila saya keluar saya xbeli pape...that's why better saya memerap dlm umah dari keluar pi jalan2...saya jenis, bila namapak benda yang cute n cantik mesti saya akan beli kalau duit cukup...kdng2 apa yg saya beli bkn keperluan tapi kehendak....haiyh...2 la masalah ssaya...


13. suka tersenyum...sebab saya rasa saya lagi sweet bila tersenyum...wink (~.^)...perasan an...lagipun senyum 2 kan sedekah...


14. saya suka letak something dekat my hp...means, gantung hp ngan bear kecik2, riben n seangkatan dgnnya...saya tak pernah biarkan my hp 2 xde pape aksesori....sebab saya suka tengok...cute...ada org xsuka, sebab diorang rasa serabut, but me...???really love it...


15. saya ni jenis sensitif skit...esp bila berkait dgn org yang saya sayang...saya akan jadi terlalu sensitif...saya akn menangis jugak kalau saya da buat salah kat org 2 n org 2 marah saya dngn teruk...but, alhamdulillah, saya mnjadi cukup tabah bila berhadapan dngn kematian...dont know why, Tuhan memberi kekuatan saat saya berhadapan dengan pemergian org yang saya syg seperti atuk, mak saudara, bapa saudara, sepupu n dua pupu...rasanya, hanya seorang insan yg akan buat saya menagis dgn teruk bila dye da xde...my grandma,,she's everything 2 me...


16. trademark saya...???LaLaLa...(◕‿◕✿)¸,¤°´'`°•.¸¸.•°...saya suka buat benda lain dari org lain...kalau same ngan org lain. rasa cam xbest jew...mcm da xspecial...he...


17. one thing that i'm scared of is falling in love...becoz, once im in luv...i'll love sumone wif all my heart...please dont hurt my feeling...


18. i never say no to choc, ice cream n cake...that why saya chubby...he...flavour ice cream yang saya suka ialah vanilla n choc...cake pulak, saya lagi prefer moist cake than kek span yang aisingnye xbest...saya suka sessangat chocolate indulgence, chocolate fudge, blueberry moist cake n cheese cake...org ckp tiramisu best...tapi saya tak pernah cuba pun lagi...satu lagi saya xpernah makan baskin robbins punya cake...one fine day, nak try jugak...


19. not punctual...ni salah satu masalah saya...saya mmg bukan seorang yang punctual...saya hanya akan punctual bila saya rasa benda 2 teramatlah penting...saya tahu ianya salah...n i'll try to change my attitude...soorry  kepada yang slalu menunggu saya...=)


20. saya nak jadi...???hurm, xtahu la nak jadi ape...tapi dari dulu sampai skrg saya mmg teringin nak jadi lecturer in multimedia...saya mmg minat multimedia...edit gambar...edit video...design...n suka bercakap...he...yg paling saya teringin sgt adalah nak bekerja ngan tv3...belakang tabir pun ok la...tapi maybe 2 sekadar angan2 je kowt...wait n c je la ape yang saya akan jadi nanti...


21. suka sangat kalau ada yang selalu take good care of me...means someone who can give me 48 hours a day...(^__^)


22. suka merosakkan bahasa...saya suka cakap pelat...means, bila saya post smthing kat wall fb, blogo or masa ym...perkataan yg slalu saya guna ialah "otew otew", "tomei", "mamam", "titew" n seangkatan dgnnya...pernah 2 kali saya terkantoi masa presentation sebab da terbiasa ckp mcm 2 kan...saya nak ckp "mission impossible" jadi "mission impocchible" n "13 march" jadi "13 mushs"..satu kelas gelakkan saya...malu betol...nasib bailk dalam kel;as 2 da lama kenal saya...he...


23. saya xpandai masak...benda yang simple2 boley la...2 pun untuk saya je makan...xberani nak masak n bagi org lain makan...sebab xsedap...he...


24. suka mngadap laptop...banyak benda yang saya boley buat...online, men game, tngok cite, edit gambar...mcm2 la...rasa mcm xboley idup kalau xde lappy n internet connection..


25. last but not least, saya seorang yang tidak sempurna...hanyalah insan biasa nyang terlalu banyak kekurangan jika nak dibandingkan dgn org lain...tapi saya suka jadi diri saya sekarang...cuma banyak benda yang perlu saya ubah sejajar dngn perubahan umur yang da semakin meningkat...he....=)


finallly, abes jugak 25 things about me...
jom tngok sape yang kena tag...check it out...


estoyenamorade, farna, appleijo, mardhia, syaiza
eyanadia, budak kuat nangis, jungrara,  lagenda budak nakal, hakaluka
freakyfirdaus, qamar, wantong, aslindaa, mr-curly
qilah, garuda, syahrulazrie, aqilah, nurul amira

3 comments:

Hakimi Reza said...

hahaha~~menarik ttg diri kamooo..

Ana syaiza - chan said...

wow...that's my name...
haha..btw thankz for the tag ye...nnty ceja buat entry nye k...thankz very2 much...!! hehehe (^_^)

^cahaya_harapan91^ said...

hihyi..tq izza buat tag tu..<3