Snag a Button


Get your own Digital Clock

Monday, December 13, 2010

I Love My Grandma

Saya sayang sesangat nenek saya...
dialah satu2nya insan yang paling saya sayang atas dunia ni...
saya tak blh hdup tanpa dye...
saya tak blh tngok dye sakit...
kalau la blh sakit 2 ditransferkan...saya rela...

ntah nape sejak 2,3 hari ni dye nampak mcm xsihat sesgt...
nak2 bila tengah malam...
batuk,pening & demam...
bimbangnya saya...
dye ada darah tinggi & kencing manis...
berserabut rasa skrg...
mcm2 bnda bermain dlm fikiran...
dngn result utk sem lpas da kuar...
nak tido pon kdng2 da susah skrg...
saya tak blh tngok muka dye masa tido...
saya jd takot...takot dye akan tido utk selamanya...
then saya mula la nak nangis...


semlm masa saya lpak2 dlm bilik...
dye ajak duk dkat ruang tamu...
dye ckp, "jom la sembang2...
da xlame da ade kat sini kan...
2minggu je lagi..."

sedihnya...berat rasa hati nak tinggalkan dye...
dye slalu ckp dye da nak mati...
saya slalu marah kalau dye sebut mcm 2...
saya tahu...ajal maut di tangan Tuhan...
setiap pertemuan mesti ada perpisahan kan...
tapi, saya ckup takut kalau saya kehilangan dye dlm masa terdekat ni...
lepas solat, saya sentiasa berdoa agar dye dipanjangkan umur & diberikan kesihatan yg baik...
moga2 doa saya dimakbulkan...amin...


4 comments:

Aizuddin Hanis said...

jgn kt mcm 2~~ sb org pun rs mcm 2 gak~~

Akram said...

amin..sakit , mati , rezeki, jodoh semua di tangan tuhan.. :)

iQapiQa said...

sbar ezzah..ezzah cucu yg baik kn..kn redha n bersedia utk pape pon k!sy pon pnah rse mcm ezzah rse tp lmbt laun kta kn hdapi jgk..insyaAllah xde pape tu...

Nur Shareena.. said...

insyaallah takkan ade ape2 ..