Snag a Button


Get your own Digital Clock

Wednesday, April 20, 2011

Taman Sahabat

Terkebetulan lepas abis kelas, housemate saya ajak keluar pi ONE TJ & Taman Sahabat...
memandangkan saya pown xde nak buat pape, so saya join dye & kengkawan dye...
ONE TJ 2 shopping complex yg berdekatan dngn Taman Sahabat...
xde la jauh sgt,kira 30 minit mcm 2 la dari Kota Samarahan...
before ni housemate adala bg tahu yg biasanya org dtng Taman Sahabat ni utk jogging...
so saya xexpect pn yg tmpt ni cntik...biasa2 jew...
then bila smpai...sangat2 cantik...
bukan nak jogging jew, lepak pon blh..nak release tension pown blh jgk kat sini...

ni pintu gerbang Taman Sahabat...cantik kan...

rasa mcm kat China pulak...ditambah dngn bangunan ala2 Chinese look ni...


jambatan dye pown kaler merah...
sgt2 cantik...

sampai dkt pertengahan jambatan ni, ada 1 tmpt...
nama dye "Wishing Well"...
ingtkan telaga ke ape...
rupanya tmpt membuat hajat...
diorang balik duit syiling dlm ni & then buat hajat...
saya...???4 sure la xbuat...
karut sume nie...=)

byk tmpt menarik dekat sini...



ni pulak patung yg paling besar la kat sini...
saya pown da lupa ape nama dye...
sgt2 besar...


ni pulak peta negeri Sarawak...

kitorang pegi ni da agak lewat...
so sempat la tengok pemandangan Taman Sahabat ni bila dilimpahi dngn cahaya...
sgt cantik...

kat sini semua negeri ada...
sempat la saya bergambar dngn bbrpa negeri...
antaranya...

negeri kelahiran saya...
Ganu Kite...=)


b4 maghrib kitorang balik ke kampus...
masa dekat ONE TJ tadi, sempat la jugak saya beli key chain ni...
tetiba berkenan pulak ngan katak ni...
so beli je la...


dye ada 2 warna...hijau & pink...
1st mmg la nak beli pink coz saya kan suka warna pink...
tapi bila pikir balik, katak kan warna hijau...
so beli warna ijau je la...=)

1 comment:

Majdah said...

wah...sgt best...k.maj pon xpenah pegi lg taw... :D