Snag a Button


Get your own Digital Clock

Monday, October 25, 2010

.::haviNg fuN in pErmai caMp (saNtUBonG saRawaK)::.

sakura camping badge
kami bertolak pada pukul 0800 pagi dan sampai pada pukul 0930...
perjalanan mengambil masa 1 ½ jam...

muka yang last naik bas...he...=)
sampai disana kami diberi sedikit briefing mengenai permai camp...

ni la wajah2 yang pegi camping...
Abes je briefing kitowang pegi ke tapak perkhemahan...
Then kitowang pun pasang khemah...
jam 1100, aktiviti pun bermula...

fasi ngah briefing pasal game...
kami dikehendaki turun ke kawasan pantai...
apa yang dapat saya katakan adalah...
tempat ni sgt cantik...tenang sgt....sesuai utk berkelah n bersantai...
utk bercuti bersama pasangan...???sgt2 la sesuai...
lalala...(◕‿◕✿)


hurm,1st game kitwng adalah pas pas getah guna straw...
org yang terakhir kena letak dalam cawan...
2nd game pulak, bina sand castle...
nama castle saya adalah RED BLOSSOMS CASTLE...
saya pilih nama berdasarkan nama kump kami...he...

red blossom castle
lepas siap bina,group masing2 kena explain pasal castle masing2...
time ni mmg lawak...msng2 nak menunjukkan kehebatan castle masing2...
ade yang ckp bina longkang besar sbgai kubu pertahanan la...
castle dibina menggunakan emas dan permata la...
castle yang berunsurkan islamik la...
mcm2 lagi la...=)
acara yang last sebelum kitowang mamam tengahari adalah
masukkan air dalam botol menggunakan span...
acara ni mmg best...sbb kena celupkan span 2 kat pantai...
abes seluar saya basah time ni sebab terkena ombak...
pas abes game 2 kami diberi rehat selama 1 jam...


kitowang mamam tengahari...
nasi putih + sayur goweng + ayam masak merah...best best....he...
then, saya pegi mandi kat kolam...



kolam dye kan seriuoslly cantik...air dye cejuk gilew...

nanti nak buat kolam cam ni gak la bila da ade umah sendiri...=)
tepat jam 0200, game treasure hunt pulak bermula...
ade 7 check point yang kami perlu lalui...
rasanya akt ni yang paling mencabar...
coz dye suruh cari check point...setiap check point ade ade task...
bila task da settle, dptkan tandatangan fasi...
tapi bila da jumpa check point...
tanye la, ni CP yg no brape...??dye xnak ckp...
mcm mana nak cari...haiyhhh...
dah la satu2 check point jauh...
banyak mengeloh betol saya nie...hehehe...=)


1st check point (6) : tiup belon sampai pecah...
time ni saya tiup belon sambil 2tup mata...
sebab kalau tngok belon makin bsr, nanti jadi cuak...=)


2nd check point (2) : cari 10 nama saintifik pokok...
berlari- lari saya dgn group saya cari nama pokok...
time ni la dye nak nama pokok...
kalau tahu awal2 lagi saya da cari sbg persediaan awal...he...=)

10 nama pokok...cantik tak tulisan saya time nie...mcm budak tadika...=)

3rd check point (5) : baling belon menggunakan tudung...
part ni satu 2dung kena pgang 2 owg...
ade 2 2dung, means 4 org la...he...
belon kena letak dalam 2dung, then pas kat kawan kat sebelah...
kena masukkan dlm 2dung diowang...
haih, susah plak nak explain...=)

4th check point (4) : jawab 5 soalan..
kalau silap jawab, kena denda...
2 soklan yg salah...kitowang pilih nak mkn gula n garam...
part gula 2 otew sikit...garam...???
masya Allah...masin gilew...
agak2 satu camca kecil 2 kena makan...erk...=(

5th check point (3) : jalan sambil ikat kaki...
dlm bnyk2 game, game ni yg saya paling xsuka...
sbb kaki kena ikat...then kena jalan...4 org skali kena ikat...
panas plak 2...
kena jalan sampai ke satu garisan, then patah balik...

kaki saya terikat...hukhukhuk...=(
6th check point (1) : puzzle
part ni saya suka sangat...kena susun puzzle...
dapat gambar mickey...


7th check point (7) : tandatangan fasi
this is da last check point...
check point ni xkna uat pape pun...
just dptkan tandatangan jew...then pegi ke tapak perkhemahan...
group kitowang no.2 sampai...yeayyy...=)
group 1st sampai, group acu...jeles boley x...???he...

muka saya da merah...buruk betol...=)

 ha, ni muka saya pas satu hari kena panas...
da merah da muka saya...


pas solat isyak, kitowang sume mamam ayam n hotdog bbq ramai2...
thanks 2 ajk yang da tolong bakarkan ayam n hotdog ni...=)
best sgt dye punya rempah bbq nie...
nak lebih boleh x...???he...
ayam + hot dog bbq...da lame xmamam...
last aktiviti 4 this nite is music box...
takot sesgt bila botol air da dekta nk smpi dkat saya...kenapa...???
sbb saya xnak...nanti kna buat aksi pape...
last2 kena jugak...
kena buat bunyi kucing...nasik baik...he...


then,jie ckp...
setiap group kena berjaga satu jam utk make sure semua selamat...
kitowang pegi tanpa diiringi lelaki...
kena buat undian...saya dpt pukul 0000-0100...
fuhhh...mmg ber2ah la saya punya tngn...nasib baik btol...he...

bersama hadiah yang saya dapat...he...=)

keesokannya...
sepatutnya ada jogging...
tapi semua peserta da penat...so aktiviti 2 dibatalkan...
pukul 0900, aktiviti penyampaian hadiah...
group saya dpt "group yg paling kreatif"
kreatif sgt kew...???he...=)


pkul 12.00, kitowang bertolak balik...
hurm, rasa cam xpuas lak camping...he...
penat mmg penat...tapi bila pandang suasana hutan yang menghijau...
deruan ombak yang menghempas pantai...
segala kepentan 2 boleh hilang dgn serta merta...
tenang sesangat...
hopefully dapat pergi lagi lepas ni...
thanks 2 sume peserta n ajk...
kowang mmg sporting abes...pas ni titew g lagi otew...=)

No comments: